Kaars en geur logo

Verzenden & Retourneren

Verzendinformatie

  • Verzenden en verzendwijze: 
    PostNL is de standaardbezorger in Nederland en België en de kosten voor verzending van pakketten van maximaal 30 kilo zijn €5.95 in Nederland en €6.95 voor België. 
     
  • Levertijd
    Producten die voorradig zijn ontvang je in Nederland binnen 1-3 werkdagen in huis. Indien het langer duurt dan 3 werkdagen voordat de bestelling verzonden is, zal er telefonisch of via e-mail contact opgenomen worden. PostNL bezorgt pakketten dinsdag t/m zaterdag. Let op! Met feestdagen (bijv. kerst) kan de levering door drukte langer duren dan gepland!
     
  • Retourneren:
    Soms komt het voor dat een product teruggestuurd moet worden, dit kan gebeuren! De voorwaarden van retourneren staan hieronder aangegeven.
  • Schade:
    Is er sprake van schade of een productiefout? Onze producten worden verzekerd verzonden, komt een bestelling aan en is er iets kapot gegaan tijdens transport laat ons dit zo snel mogelijk weten. Schades moeten binnen 5 werkdagen na afleverdatum bij ons per e-mail gemeld worden.  Wat te doen? Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens: 
    1. Uw ordernummer
    2. Foto's van de schade en de verpakking 
    •    1 foto van de buitenverpakking met het label zichtbaar.
    •    1 foto van de binnenverpakking en het beschermingsmateriaal.
    •    3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s.
    Deze foto's zijn nodig voor het afhandelen van de schade.
    3. Het artikelnummer waar het om gaat. 
     
Een product retourneren is geen enkel probleem. Mits de producten niet gebruikt zijn, kunnen deze kosteloos worden teruggestuurd. Kaars&Geur zal de verzendkosten vergoeden als er wordt voldaan aan de volgende voorwaarden: 
De ondernemer vergoedt dan alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Enkele korte regels betreffende het retourneren: 
  1. De consument mag de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product retourneren.
  2. De webshop dient binnen 14 dagen na het moment van retourmelding de aankoopsom inclusief de heen-verzendkosten ( van de webshop naar de klant) te crediteren.
  3. De retourverzendkosten( van de consument naar de webshop) komen wel voor rekening van de consument. 
  4. De webwinkel moet terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument heeft betaald.
Dit retourrecht is niet van toepassing voor zakelijke bestellingen. Neem hiervoor vantevoren contact met ons op. 

Voorwaarden:
Aan de volgende voorwaarden dient een product te voldoen om het te retourneren:
- Een product kan binnen 30 dagen geretourneerd worden. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling;
- ​Het product in de originele verpakking retourneren;
- Het product dient ongebruikt te zijn;
- Het product dient in gebreken te zijn of wel beschadigd te zijn.

Als er aan de bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, kunt u bij ons een retourticket aanvragen waarmee u gratis kunt retourneren (alleen voor binnenlandse zendingen). Anders gezegd: Als een verkeerd product is verzonden, of het product is tijdens transport beschadigd geraakt, kunt u het product op kosten van Kaars&Geur retourneren! Mocht dit niet het geval zijn, zijn alleen de verzendkosten voor uw eigen rekening. Via PostNL is dit €6.95 voor alle pakketten beneden 30 kg. 

Retour adres:
Kaars&Geur magazijn
Stevinstraat 6 
9351 VK Leek

Klachten:
We proberen natuurlijk u zo goed mogelijk van dienst te zijn! Het kan echter voorkomen dat u toch nog een klacht heeft. Mocht dit zo zijn, kunt u dit via e-mail, contactformulier, post, of telefonisch (085-4017838) aan ons doorgeven, zodat we samen tot een goede oplossing  komen! 

Veelgestelde vragen:
  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
    Als het pakket verzonden is, ontvangen wij een trackingnummer (Track&Trace) van PostNL. hiermee is de status van de bestelling te volgen, inclusief tijdsindicatie. De status van de bestelling is dan te zien na middernacht via de PostNL website.  
     
  • Is overboeking ook een optie?
    Directe overboeking is mogelijk (betaalgegevens staan vermeld op de website). In dit geval is het wel nodig om het ordernummer te vermelden, zodat wij weten dat u betaald heeft!
     
  • Wanneer hebben jullie mijn betaling ontvangen?
    Als er via iDEAL betaald wordt, ontvangen wij de betaling meteen en zal de bestelling gelijk verwerkt worden. Als er wordt gekozen voor overboeking achteraf, zal dit 1-2 werkdagen langer duren.